Lilypie 3rd Birthday PicLilypie 3rd Birthday Ticker

ponedeljek, 24. september 2007

Sindrom zlomljenega repa





Da malo poročam kako je z našim Arčkom. Bolečin nima več, edino rep ga še ne uboga najbolje...večino časa ima obrnjenega navzdol:( Najbolj pogrešam njegovo mahanje z repom, komaj že čakam, da bo spet v normalnem stanju. Če je vesel ne miga z repom, pač pa z ritjo - je prav smešen. No, približno smo ugotovili kaj mu je, čeprav za to nisem še nikoli slišala. Če se bo to slučajno zgodilo vašemu psu, brez panike, ni tako hudo kot je videti. Nisem pa vedela, da so lovske pasme nagnjene k temu. Glavni razlog pa je mrzla voda, plavanje v takšni vodi ali če te dobi naliv. In naju je dobil hud naliv, tako da je skoraj sigurno to. Pes se zbudi z "zlomljenim repom" ( v bistvu mu popustijo mišice), v prvih dveh dneh se lahko pojavijo bolečine...ponavadi so rahle, mi smo jih imeli žal v hujši obliki. Danes je rep že nekajkrat premaknil, in tudi ko sem prišla iz službe, se je potrudil in ga od veselja malo premaknil. Tako da počasi napredujemo. Sedaj sem pa kar vesela, da sem mu kupila plašček, da ga vsaj malo zavaruje pred dežjem, zadnjič ga ni imel, ker naju je naliv presenetil.

Drugače sem pa našla prispevek o tem v reviji Krimček - napisala ga je lastnica, ki je doživela isti šok kot mi.

"Kot vsak navdušen skrbnik retrieverja obožujem pasje izlete, ki imajo opravka s kopanjem. Ker je plavanje tudi odlična oblika rekreacije vedno hiperaktivnega psa, sem take sprehode do bajerjev, jezer ter rek redno prakticirala tudi v zimskem času, predvsem med vikendi, ko je za kopanje ( in za brisanje mokrega psa ) več časa. Dokler se nekega običajnega ponedeljka ni zgodilo...
Zjutraj, ko sva s psico vstali in izvajali jutranji ritual, sem opazila da moj pes ne maha z repom. Nasprotno, izgledalo je kot da ima zlomljen rep - nekaj centimetrov naprej od korena je bil prelomljen pod kotom 90 stopinj. ko sem rep prijela, ga začela tipati in preiskovati, je bila psica popolnoma mirna. Ni kazala nobenih bolečin, kar pa me ni popolnoma pomirilo, saj tudi ne pokaže, da jo karkoli boli ( razen z otožnim pogledom, ki pa lahko vedno tudi pomeni osnovno vprašanje:kje je moja žogica?). Ko sem sorazmerno panična stvar začela raziskovati, so mi pojasnili Sindrom zlomljenega repa ( Limber tail syndrome, cold water tail, limb tail, broken wag, broken tail), ki je značilen predvsem za lovske pse. Pojavi se v mokrem vremenu, ter ob močnih spremembah vremena oz. pri plavanju v zelo mrzli ali pa zelo topli vodi. lahko je povezan tudi s preutrujenostjo. Skrivnost je v tem, da odpovejo mišice, ki držijo rep (laično povedano). V raziskavah, ki so bile opravljene, je analiza krvi pokazala povečanje določenih encimov v krvi, ki so znak poškodovanih mišic, na kar je pokazala tudi biopsija tkiva.
Na splošno veterinarji svetujejo zgolj počitek, nekateri pa priporočajo zdravljenje s protivnetnimi zdravili. Največkrat je pojav boleč, bolečine pa so možne v prvih 48 urah. Običajno postane rep v nekaj dneh normalen. Pasme, ki so nagnjene k temu stanju so retrieverji, angleški pointerji, beagli kot tudi ostale lovske - vodne pasme".
Tore, naslednjič, ko bo vaš pes navdušeno drvel v ledeno mrzlo vodo sredi januarja in bo imel naslednji dan zlomljen rep, se ne ustrašite. Spremljajte njegovo stanje nekaj dni, in če ne bo kmalu znaka izboljšanja ga peljite k veterinarju. V ledeno vodo pa ga raje ne puščajte več.

7 komentarjev:

Anonimni pravi ...

Oh,kar oddahnila sem se,ko sem sedajle to prebrala,saj sem čakala,da morda kaj novega zapišeš.Marička,kaj bi počel,če bi se videla,bi mi z rito mahal,pa lulo ven vrgel,če mu rep ne deluje?Vesela sem,da mu gre na bolje,takoj ko kdo pride,mam čokoladne kostke pripravljene zanj,sem jih v trgovini iskala,jih ni bilo,pa so jih naročili in so jih res dobili.Vsem skupaj lep pozdrav,Domen naj pa surova jajca golta,ali pa naj si kupi kalcijeve tablete,sem ga po telefonu komaj razumela tako štimo je imel.Lp vsem,Arčku pa veliko poljubčkov,da se mu kmalu rep dvigne M.

Tina pravi ...

Lepo, da vsaj veš kaj je narobe in da gre na bolje... Škoda, da nisem prej videla tvoje prejšnje objave, bi ti lahko povedala, da se poveži z Uršo, ker se je Javorju enako zgodilo, ko smo bili na taboru reševalnih psov v Celju. Zgleda, da so beagli res nagnjeni k temu...

Držimo pesti in tačke za Arita!

Riba pravi ...

Uf, zanimivo, hvala za tole.

No, jaz Luni itak en pustim se kopat pozimi, ker ima prec vneta usesa. Ok, priznam, zdaj je nisem ravno vlekla ven iz vode v Vratih in pri Jasni, ampak sem kazala zgolj samo navdusenje :)

LP

Xsara and Tani pravi ...

Samo da ni nic hujsega! Mi pa vode itak a priori ne maramo. Ni sans! Poleti, pozimi - sploh nima veze.

sara pravi ...

Hvala vsem za držanje pesti in tačk:) Danes že malo bolj miga z repom, upam da bo vsak dan boljše. Drugače pa Ari tudi ne mara vode, plaval verjetno ne bo nikoli, ker mora čutiti dno pod sabo. Očitno je za ta sindrom dovolj že naliv, ker se ni nikjer kopal.

Tina, si me kar malo pomirila. Imam od Urške e-mail naslov...jo bom vprašala koliko časa je vse skupaj trajalo pri Javorju.

Anonimni pravi ...

Ta sindrom se lahko pojavi tudi pri nenadni spremembi temperature(pozimi).Imam shar peja,ki je obcutljiv na temperaturne razlike,tako,da imamo z "visecim"repkom kar dosti opraviti.

Anonimni pravi ...

Pozdravljeni, ali ste kdaj imel izkušne po operaciji, da pes ni več mahal z repkom in niti ga dvignil?
To se je zgodilo pri nas... najberš je občutljiv na pomirjevalo, ki ga je dobil v mišico pred posegom ��
Upam da se uredi
Lp.